Groeiend aantal bezoekers voor de VVV’s

Noordwijk, 8 november 2023

Groeiend aantal bezoekers voor de VVV’s

Bijna 35.000 bezoekers tot nu toe in 2023

Bezoekers in Noordwijk en Noordwijkerhout komen voor informatie en inspiratie graag naar de VVV’s in Noordwijkerhout en Noordwijk. Dat blijkt uit de stijgende bezoekersaantallen aan de VVV’s in 2023. Het grootst is de groei in Noordwijk, waar sinds februari 2022 de nieuwe vestiging in de Hoofdstraat open is. Ook de verhuizing naar de nieuwe vestiging van VVV Noordwijkerhout heeft een positief effect gehad op de bezoekersaantallen.

Bezoekersaantallen

Ten opzichte van 2022 is het aantal bezoekers in VVV Noordwijk gegroeid van 15.097 naar 23.358 tot en met oktober 2023. Vooral in het voorjaar, tijdens het bloemenseizoen en in de zomer wisten de bezoekers uit binnen- en buitenland de VVV aan de Hoofdstraat in Noordwijk aan Zee steeds beter te vinden, met in juli en augustus bijna elke dag meer dan 200 bezoekers. In Noordwijkerhout is er ook een stijging van het aantal bezoekers van 10.260 in 2022 naar 11.166 tot en met oktober 2023. April is in Noordwijkerhout de topmaand, vooral tijdens de week voorafgaand aan het Bloemencorso waar op de vrijdag 510 bezoekers VVV Noordwijkerhout bezochten.

Lokale informatie en producten

Bezoekers komen vooral naar de VVV’s voor informatie over de omgeving, de mogelijkheden en mooie fiets- en wandelroutes, waar de vrijwilligers ze graag van de leukste lokale tips voorzien. Daarnaast is er bij de VVV’s veel vraag naar ansichtkaarten, cadeaukaarten en lokale producten, zoals de Noordwijk Thee. Van oudsher komen in Noordwijkerhout naast de bezoekers uit binnen- en buitenland ook veel lokale bewoners naar de VVV.

Ook vrijwilliger worden?

Vind je het leuk om voor een paar uur per week het gezellige team van vrijwilligers te komen versterken? Om bezoekers van informatie te voorzien en tips te geven voor mooie plekjes, winkels, restaurants en routes om te gaan wandelen of fietsen? Dan pas je helemaal in het team van VVV Noordwijkerhout en VVV Noordwijk. Loop binnen bij de VVV aan de Hoofdstraat 129 in Noorwijk of aan de Havenstraat 10 in Noordwijkerhout, stuur een mail aan info@noordwijk.info of bel 071 361 9321.

------------------------------------------------------------------------------------------

Meer weten: Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Nicole van Lieshout, 06-13196128 of vanlieshout@noordwijk.info. Foto: Jeanette van Starkenburg.

Blijf op de hoogte Noordwijk
Een maandelijkse nieuwsbrief met evenementen, nieuws, tips en aanbiedingen!
Uw bericht is niet verstuurd omdat deze als spam is gemarkeerd. Onze excuses als dit onterecht is. U kunt altijd contact met ons opnemen door een e-mail te sturen naar info@noordwijk.info.